Muzeum trabantů

1.7.2017 proběhlo slavnostní otevření Muzea trabantů v Nové Vsi pod Pleší. Předcházela tomu spousta dřiny s úpravou prostor a se sháněním exponátů (jako v každém správném muzeu stále pokračuje). Ale co bylo před tím?

Celé to začalo koncem minulého století. I v příběhu tohoto muzea bylo na počátku slovo. To slovo bylo „Prodám“. A pak následovala obchodní transakce. Na jedné straně byl trabant a na druhé oběživo, tedy peníze. A vznikl celoživotní vztah mezi mužem a automobilem. Mezi panem Miroslavem Fouknerem a Trabantem. Můžeme tomu říkat záliba, láska, nebo závislost.

Trabantu se sice říkalo bakeliťák, ale v tomto případě se jedná o obecně rozšířený omyl. Trabant není vyroben z bakelitu, ale jeho karoserie je z Duroplastu. Tento materiál se stal pro Trabanty charakteristickým prvkem stejně, jako dvoutaktní vzduchem chlazený dvouválcový motor s nezaměnitelným zvukem.

Dnes, v době hybridních motorů schovaných pod karoserií s ladnými křivkami, by se mohlo zdát, že Trabant byl jen jakýsi výstřelek s motorem o výkonu 19kW (26 koní). I to je ale omyl. První vozy této značky sjely z výrobní linky továrny v německém Zwickau už 7. listopadu 1957 a výroba byla definitivně ukončena 30. dubna 1991.

Muzeum Trabantů v Nové Vsi pod Pleší

A takhle nějak si trabant pamatujeme

Trabant v Muzeu trabantů v Nové vsi Pod Pleší

Tranant i závodil. Sám si to pamatuji.

Zpět na články


 

Vložil: Admin 13.10.2018

 

Historie automobilu - Spalovací motor

Historie automobilu - Spalovací motor

Kde to vlastně všechno začalo? A kdy? A co je vlastně automobil? Budeme pro tuto chvíli předpokládat, že automobil není jen obyčejný vozík. Podle současné definice je to dvoustopé osobní nebo nákladní motorové vozidlo.

11.08.2018 11:15:00
Sokolovská 49/5, 186 00 Praha 8
TipCars.com - nabídka autobazarů